اطلاعات عمومیبرای شرکت در مسابقه کلیک کنید

درمان های گیاهی برای درد کلیه

درمان‌های گیاهی برای درد کلیه

 

اگر با درد ناگهانی در قسمت پایین پشت‌تان مواجه شدید، ممکن است به عفونت کلیه مبتلا شده باشید. در حالیکه بسیاری از این دردها، درد کلیه نیستند اما در بعضی موارد مربوط به اعضای داخلی بدن به ویژه مشکلات کلیوی مانند سنگ کلیه، عفونت‌ها یا بیماری‌های دیگر کلیه هستند. گاهی این دردها دقیقاً در ناحیه تُهیگاه – ناحیه بین آخرین دنده و باسن- هستند . درد تُهیگاه معمولاً در یک طرف بدن و شدید است و به شکل موجی می‌آید و می‌رود. گاهی این درد به ناحیه‌ی باسن و کشاله ران نیز سرایت می‌کند. اگر این درد مربوط به کلیه باشد، ممکن است نشانه‌های دیگری مانند درد هنگام ادرار، تب، و سوزش به همراه خون در ادرار داشته باشد که البته خون در ادرار ممکن است با چشم بدون ابزار، قابل دیدن نباشد. حتی اگر ذره‌ای شک دارید که دردتان، درد کلیه است باید با پزشک مشورت کنید تا درمان شوید. درمان‌های گیاهی که در زیر می‌آوریم می‌توانند به عنوان درمان‌های کمکی و با نظارت پزشک یا کارشناس انجام شوند: 

 

1.آب درمانی : مقدار زیادی آب بنوشید تا از درد کلیه خلاص شوید.  نوشیدن آب به مقدار کافی نه تنها از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می‌کند بلکه سبب دفع سنگ‌های تشکیل شده در کلیه از طریق مجرای ادرار نیز می‌شود. آب باعث رقیق شدن ادرار و پیشگیری از رسوب نمک‌ها و املاح معدنی در کلیه می‌شود. اما نکته‌ی مهم این است که نوشیدن مقدار زیادی آب می‌تواند به سرعت سبب رفع درد کلیه شود. به این منظور به محض اینکه درد شدیدی در نواحی کلیه‌ها احساس می‌کنید، شروع به نوشیدن آب تصفیه شده کنید. ممکن است مجبور باشید 1 تا 1.5 لیتر آب بنوشید. آب درمانی به ویژه برای از بین بردن درد کلیه ناشی از سنگ و عفونت کلیه بسیار مؤثر است.

2 .آب لیموترش تازه : آب لیموترش یکی از بهترین درمان‌های برای سنگ کلیه و رفع درد ناشی از آن است. اسید استیک موجود در مرکباتی مانند لیموترش، سنگ کلیه را حل می‌کند. اما برای این کار فقط باید آب لیموترش تازه و طبیعی بنوشید و نوشیدنی‌های لیمویی مصنوعی چنین اثری ندارند. به این منظور، روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب مخلوط شده با آب یک لیموترش تازه آغاز کنید. در هنگام درد شدید، چهار قاشق غذاخوری آب لیموترش را با یک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید. اگر بدنتان به این درمان پاسخ دهد در طی 20 دقیقه باید درد برطرف شود. علاوه بر این می‌توانید به این مخلوط 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون هم بیافزایید.

 

3.چای قاصدک : گیاه قاصدک خاصیت ادرارآوری دارد به این معنی که میزان ادرار را افزایش می‌دهد. بنابراین استفاده از آن می‌تواند سنگ کلیه را دفع و درد کلیه را تسکین بخشد. علاوه براین قاصدک باعث افزایش جریان خون در کلیه می‌شود. به این منظور 1 تا 2 قاشق چایخوری برگ قاصدک را در یک فنجان آب داغ بریزید و ده دقیقه با  حرارت ملایم بجوشانید. سپس محلول را صاف کنید و بنوشید. هر روز 2 تا 3 فنجان چای قاصدک می‌توانید بنوشید. 

4.چای تخم هندوانه : ادرارآور مؤثری است و برای تحریک کلیه‌ها به دفع ادرار بسیار مناسب است. در واقع اگر کلیه‌ها کم کار باشند، دانه‌ی هندوانه می‌تواند کلیه‌ها را تحریک کند. به این منظور یک قاشق غذاخوری دانه‌ی هنداونه (آسیاب شده) را در دو فنجان آب جوش بریزید. محلول را صاف کنید و بگذارید سرد شود. از این چای سه بار در روز بنوشید.

5.تخم کرفس : سرعت دفع مواد زاید در کلیه‌ها را افزایش می‌دهد. بعضی از مطالعات پزشکی که در چین انجام شده نشان داده است که کرفس میزان ادرار را افزایش می‌دهد و به همین دلیل سبب تسکین درد کلیه می‌شود. روغن فرّاری که در کرفس موجود است خاصیت ضدقارچ دارد و در حذف باکتری‌ها بسیار مؤثر است. بنابراین برای درمان عفونت‌های کلیوی بسیار مفید است. به این منظور یک قاشق غذاخوری تخم کرفس آسیاب شده را در یک فنجان آب داغ بریزید و بگذارید سرد شود. محلول را صاف کنید و بنوشید. روزی یکبار و سه روز در هفته از این چای بنوشید. 

هشدار: چون کرفس، ممکن است سبب تحریک رحم شود، زنان باردار نباید از تخم کرفس استفاده کنند. اما برای تسکین درد قاعدگی بسیار مفید است. 

6.کلاله‌ی ذرت : اگر سنگ یا عفونت کلیه داشته باشید، ادرارکردن همراه درد خواهد بود، چای کلاله‌ی ذرت این درد را تسکین می‌دهد. بسیاری از مطالعات، خاصیت ادرارآوری و ضدباکتری بودن کلاله‌ی ذرت را نشان داده است. کلاله ذرت خشک را در فروشگاه داروهای گیاهی می‌توانید پیدا کنید. 

7.پماد خردل : گاهی بجای درد فقط حساسیت کلیه‌ها را احساس می‌کنید. استفاده از پماد خردل یا پماد پودر دانه خردل این حساسیت را از بین می‌برد. به این منظور از پماد خردل بر روی پوست تمیز ناحیه‌ی کلیه‌ها استفاده کنید تا احساس گرما و حرارت در آن ناحیه بوجود آید. از این پماد برای کودکان کمتر از 6 سال استفاده نکنید.



موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت ، درمان های گیاهی برای درد کلیه ، ،

برچسب‌ها:
[ یک شنبه 26 مهر 1394برچسب:, ] [ 22:5 ] [ مرتضی ]
[ ]

خواص دارویی سیب

 

1)سیب یک میوه قلیایی است و تمیز کننده بدن است و بعلت دارا بودن پکتین زیاد آب اضافی بدن را خارج می سازد


2)سیب را می توان برای برطرف کردن اسهال حتی برای کودکان بکار برد . بدین منظور سیب را باید رنده کرد و استفاده نمود  . سیب را می توان پخت و برای آنهایی که روده تنبل دارند آن را روی آتش ملایمی بپزید البته حتما ازظرف لعابی یا تفلون استفاده کنید زیرا به این طریق پکتین و ویتامین های آن حفظ می شود.


3)شربت سیب بهترین دارو برای درمان سرفه و گرفتگی صدا می باشد .برای تهیه شربت سیب یک کیلو سیب راشسته و با پوست قطعه قطعه کنید و در یک لیتر آب بپزید سپس آنرا با پارچه نازکی صاف کنید و چند تکه قند به آن اضافه کنید و دوباره روی آتش ملایم قرار دهید تا قوام بیاید و آن را از روی آتش بردارید روزی سه تا چهار فنجان از این شربت بنوشید.


4)سیب دارای مقدر زیادی کلسیم است و کلسیم سیب به بدن کمک می کند که کلسیم غذاهای دیگر را نیز جذب کند.


5)خوردن سیب یبوست را برطرف می کند و برای خستگی مفرط مفید است


6)دم کرده برگ درخت سیب ادرار آور است و درمان کننده التهاب کلیه و مثانه میباشد.


7)نوشیدن سیب داروی موثری برای درمان سرماخوردگی و گرفتگی صدا و سرفه است.


8)سیب مقوی کبد و اشتها آور است.


9)سیب برای درمان تنگی نفس بسیار مفید است حتی بوئیدنسیب نیز این خاصیت را دارد


10)سیب پخته تقویت کننده معده و کبد و دفع کننده سودا و سموم بدن است .


11)سیب حرارت را از بدن خارج می سازد .


12)سیب را رنده کنید و در دستمال بپیچید و روی چشم بگذارید درد چشم را برطرف می کند.


13)خوردن سیب حتی برای آنهایی که بیماری قند دارند مفید است چون قند خون را بالا نمی برد.


14)کسانیکه می خواهند لاغر شوند حتما باید سیب را با پوست بخورند .


15)دم کرده گل سیب داروی سرفه و تورم مجرای تنفسی است


16)سیب داروی خوبی برای درمان زخم ها می باشد

سیب بهترین دارو برای سوء هاضمه است زیرا دارای مقدر زیادی پکتین می باشد


18)آب سیب را حتی می توان برای تنقیه استفاده کرد . این تنقیه برای بیماریهای روده بسیار موثر است.


19)پوست سیب را مانند چای دم کنید و بیاشامید این چای بهترین دوست کلیه است .


20)آب سیب را با آبمیوه گیری در منزل تهیه کنید و فورا آنرا بنوشید زیرا در اثر ماندن آنزیم های خود را از دست می دهد .


21)آب سیب برای زیبایی پوست استفاده زیادی دارد بخصوص برای از بین بردن چین و چروک پوست موثر است بدین منظور آب سیب را صبح و شب روی پوست گردن و صورت بمالید و ماساژ دهید البته همیشه آب سیب تازه استفاده کنید.


استفاده دیگر از سیب برای لطافت پوست سیب پخته است سیب رابپزید و سپس له کنید و با شیر مخلوط کنید و این مخلوط را بصورت نیم گرم روی پوست بگذارید و پس از چند دقیقه آنرا بردارید .



موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت ، خواص دارویی سیب ، ،

برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 16 مهر 1394برچسب:, ] [ 14:41 ] [ مرتضی ]
[ ]

10 راه کاهش درد دندان

 

درد دندان علل مختلفی دارد؛ مثل پوسیدگی دندان، ترک خوردن دندان، التهاب و ورم لثه و ... .

 

اگر به طور ناگهانی دچار دندان درد شدید و دسترسی به دندانپزشک نداشتید (مثلا آخر شب است و یا در راه مسافرت هستید)، می توانید با درمان های خانگی این درد را تا حدودی کم کنید تا در اولین فرصت نزد دندانپزشک بروید.

 

هیچ وقت درد دندان خود را نادیده نگیرید، زیرا ممکن است در اثر آبسه (چرک کردن دندان) باشد که عدم درمان آن، عواقب خطرناکی در پی دارد.

 

1- یکی از موثرترین روش های کاهش دندان درد، استفاده از سیر است.

یک حبه سیر را روی دندان خود قرار دهید و آن را بجوید تا درد دندان را کم کند. سیر همچنین دندان را محکم تر و قوی تر می کند.

 

 

2- لیموترش به کاهش درد دندان کمک زیادی می کند. به علاوه از پوسیدگی دندان، لق شدن دندان و خونریزی لثه جلوگیری می کند.

 

3- سبزه گندم نیز خیلی مفید است. سبزه گندم از پوسیدگی دندان و درد دندان جلوگیری می کند. از آن می توان به شکل یک دهانشویه استفاده کرد و یا می توانید هر روز کمی از آن را بجوید تا به سلامت دندان هایتان کمک کرده باشید.

 

 

 

4- کمی روغن گل میخک (clove oil) را روی دندان پوسیده و یا هر دندانی که درد می کند، قرار دهید. این روغن واقعا درد دندان را کم می کند.

همچنین احتمال ابتلا به عفونت دندان را کاهش می دهد، زیرا کمی خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد.

 

5- شما بایستی مصرف خوراکی های شیرین (مثل شیرینی، شکلات، آب نبات و...) و مواد غذایی حاوی اسید بالا (مثل آب مرکبات) را کاهش دهید.

 

6- نوشابه های گازدار را نباید مصرف کنید، زیرا یکی از علل اصل پوسیدگی دندان افراد همین نوشابه ها هستند.

 

7- این روش همیشه موثر نیست، ولی کمی به کاهش درد دندان کمک می کند و آن این است که لثه اطراف  دندانی را که درد می کند، خیلی آرام بمالید.

 

8- یک تکه کوچک پیاز را روی دندان خود قرار دهید و خیلی آرام آن را گاز بزنید تا اثر کند.

 

9- یکی دیگر از راه های موثر در کاهش درددندان، غرغره کردن آب نمک گرم در دهان است.

یک قاشق مرباخوری نمک را در یک لیوان آب گرم (نه آب داغ) به خوبی حل کنید و چند بار آن را در دهانتان غرغره کنید و بیرون بریزید تا یک لیوان آب نمک تمام شود.

این کار ورم دندان را کم می کند و باکتری های مضر دهان را از بین می برد و درد دندان را کم می کند.

 

10- گذاشتن یک عدد چای کیسه ای خیس روی دندان نیز درد و ورم دندان را کم می کند. تانین موجود در چای این اثر را دارد.

همچنین اگر دندان شما به سرما حساسیت ندارد، می توانید چای کیسه ای را در آب یخ قرار دهید و سپس آن را روی دندانتان بگذارید.



موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت ، 10 راه کاهش درد دندان ، ،

برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 16 مهر 1394برچسب:, ] [ 9:29 ] [ مرتضی ]
[ ]

دانستنی های پزشکی

 

آیا می دانید خوردن تخم مرغ آب پز به همراه موز در معده تبدیل به سم خطرناک می شود

 

آیا میدانستید برنج پرمصرفترین اقلام سفره امروز ایرانیان است و موجب غلظت خون می شود

 

آیا میدانستید چای سیاه موجب کم خونی آریتمی قلبی اختلالات گوارشی چروکیدگی پوست و ریزش مو می شود

 

آیا می دانید که‌‌‌  پیاز به علت داشتن انسولین و اینولین برای مبتلای به مرض قند مفید است

 

آیا می دانید پروتئین تخم مرغ بیش تر از گوشت و شیر است

 

آیا می دانید که مصرف بادام انسان را لاغر می کند

 

آیا می دانید که خوردن یک عدد سیب روش معتبرتری برای بیدار ماندن از خوردن یک فنجان قهوه است

 

آیا می دانید راه رفتن و حرف زدن همزمان موجب کمر درد می شود

 

آیا می دانید بیشتر سر دردهای معمولی ناشی از کم نوشیدن آب است

 

آیا می دانید پوست سیب زمینی موی سفید مو را کاهش می دهد

 

آیا میدانید مصرف لیموترش از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند

 



موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت ، دانستنی های پزشکی ، ،

برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 15 مهر 1394برچسب:, ] [ 22:56 ] [ مرتضی ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد