اطلاعات عمومیبرای شرکت در مسابقه کلیک کنید

10 نکته برای فرار از پوکی استخوان

 

 پوکی‌استخوان از بیماری‌هایی است که بدون علامت پیشرفت می‌کند، به همین دلیل به آن بیماری خاموش می‌گویند. با این 10 قدم اما می‌توانید احتمال ابتلای خود به این بیماری را کاهش دهید.


دور سیگار خط بکشید


سیگار احتمال ابتلا به پوکی‌استخوان را افزایش می‌دهد بنابراین اگر سیگاری هستید، این عادت را ترک کنید و تا جایی که می‌توانید از کشیدن قلیان بپرهیزید.


شیر و ماست را در برنامه غذایی روزانه‌تان بگنجانید


دریافت به اندازه کلسیم به‌خصوص در دوران کودکی و نوجوانی از ابتلا به پوکی‌استخوان پیشگیری می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود حداقل 2 تا 3 واحد در روز لبنیات کم‌چرب (شیر، ماست، پنیر و دوغ) مصرف کنید. البته در صورتی که موادغذایی پرفیبر بیش از اندازه مصرف شوند، نیاز به کلسیم بالاتر می‌رود بنابراین اگر گیاهخوار هستید و سهم زیادی از برنامه غذایی‌تان را موادغذایی با منشاء گیاهی تشکیل می‌دهند، بهتر است موادغذایی کلسیم‌دار را بیشتر مصرف کنید.
 
مرتب ورزش کنید


بررسی‌ها نشان داده‌اند افرادی که در هفته ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، تنیس، شنا، دوچرخه‌سواری و دویدن انجام می‌دهند، استخوان‌های محکم‌تری خواهند داشت. به همین دلیل توصیه می‌شود حداقل 4 تا 5 روز در هفته ورزش کنید.
 
نوشابه‌های گازدار را کنار بگذارید


این نوشیدنی‌ها دارای مقادیر فراوانی اسیدفسفریک هستند و باعث دفع کلسیم از ادرار می‌شوند. به این ترتیب، مصرف مرتبشان زمینه بروز این بیماری را افزایش می‌دهد. به همین دلیل مصرف ‌نکردن انواع نوشابه‌های گازدار به‌خصوص به افراد مستعد ابتلا به پوکی‌استخوان توصیه می‌شود.
 
در مصرف قهوه زیاده‌روی نکنید


قهوه به‌دلیل داشتن کافئین (ترکیبی که در بدن به کلسیم متصل و مانع جذب آن می‌شود)، خطر بروز پوکی‌استخوان را افزایش می‌دهد. زیاده‌روی در مصرف این نوشیدنی به‌خصوص برای خانم‌ها و در سنین بالاتر (به دلیل آنکه مستعد ابتلا به این بیماری هستند)، توصیه نمی‌شود.
 
مصرف نمک را به حداقل برسانید


بررسی‌ها نشان داده‌اند دریافت سدیم بیش از 2300 میلی‌گرم (به اندازه یک قاشق چای‌خوری نمک) در روز باعث دفع 40 میلی‌گرمی ‌کلسیم از بدن می‌شود. به همین دلیل غذاهایتان را با حداقل نمک تهیه و از آوردن نمک سر میز غذا خودداری کنید.

 رژیم غذایی‌تان را متنوع کنید


دریافت مواد معدنی مانند منیزیم، روی، پتاسیم و فسفر به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند. به‌علاوه، دریافت منظم ویتامین‌هایی مانند A، 2‌B و 12‌B هم زمینه ابتلا به پوکی‌استخوان را کاهش می‌دهد به همین دلیل برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری برنامه غذایی متنوع، متعادل و متناسب شامل منابع غذایی مواد مغذی یاد شده داشته باشید.
 
از مصرف منابع پروتئینی غافل نشوید


مصرف پروتئین‌های حیوانی به دلیل داشتن تمام ‌اسیدهای آمینه ضروری بدن، به عنوان یک عادت پیشگیرانه توصیه می‌شود زیرا 50 درصد از بافت استخوان‌ها را پروتئین‌ها تشکیل می‌دهد. به همین دلیل خوردن انواع گوشت‌های قرمز و سفید (البته بدون چربی‌های مرئی‌شان) به تمام افراد مستعد توصیه می‌شود.
 
مصرف خوراکی‌های دارای سدیم پنهان را کاهش دهید


پیشتر گفتیم که مصرف بیش از حد نمک (منبع عمده سدیم) زمینه ابتلا به پوکی‌استخوان را فراهم می‌کند اما موادغذایی دیگری نیز دارای مقداری سدیم پنهان هستند و برای کاهش دریافت این ماده معدنی باید مصرفشان را به حداقل رساند. انواع فست‌فودها (فرآورده‌های گوشتی، همبرگر، پیتزا و...)، کنسروها، آب سبزی‌های بسته‌بندی‌شده و سوپ‌های آماده، انواع غلات صبحانه‌ای و حتی نان‌ها دارای سدیم پنهان هستند که زیاده‌روی در مصرفشان احتمال ابتلا به پوکی‌استخوان را افزایش می‌دهد.
 
به اندازه کافی ویتامین D و کلسیم دریافت کنید


داشتن این عادت از بروز این بیماری پیشگیری می‌کند. به همین دلیل با انجام آزمایشی که میزان این ویتامین را در بدن می‌سنجد، مقدار آن را در بدنتان کنترل و در صورت کمبود (زیر نظر متخصص) مکمل ویتامین D مصرف کنید. علاوه بر اینها، موادغذایی‌ای که با این ویتامین غنی شده‌اند، یعنی زرده تخم‌مرغ، جگر و ماهی‌هایی که با استخوان مصرف می‌شوند (نظیر کیلکا و ساردین) را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. علاوه بر لبنیات مواد غذایی نظیر بادام، انجیر، انواع لوبیا ها و اسفناج منبع کلسیم هستند که توصیه می‌شود در برنامه غذایی افراد مستعد ابتلا به این بیماری گنجانده شوند.



موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت ، 10 نکته برای فرار از پوکی استخوان ، ،

برچسب‌ها:
[ دو شنبه 17 آبان 1394برچسب:, ] [ 20:10 ] [ مرتضی ]
[ ]

10 نکته برای داشتن پوست سالم

 

1) برای از بین بردن لکه ها، نقاط تیره و جای جوش، لیموی تازه یا ماست  کاملا ارگانیک به پوست خود بزنید 10 دقیقه صبر کنید سپس   صورتتان را بشویید. این کار پوست شما را شفاف میکند.
 
2) برای از بین بردن خشکی پوست و جوش های سر سیاه هر روز 2 لیتر آب بنوشید. زیاد به نظر میرسد اما کاملا کارساز است. 

 3) هر شب قبل از خواب یا هر روز قبل از آرایش یک ماسک مرطوب کننده عالی روی پوستتان استفاده کنید.

4) برای از بین بردن سریع جوش روی آن روغن درخت چای بزنید و اجازه دهید چند ساعت روی پوسستتان بماند. 1 ساعت قبل از خواب به صورتتان روغن ویتامین ای  بزنید.

5)سعی کنید از روبالشی های ابریشم استفاده کنید. ابریشم از شکنندگی و آسیب  به مو جلوگیری کرده و نیز پوست شما را جوان نگاه می دارد. استفاده از  روبالشی ابریشمی راهکاری ثابت شده است و شما تغییر را به سرعت در سلامت  پوست و موی خود احساس خواهید کرد.

 6)هر روز ویتامین  سی مصرف کنید تا جوان بمانید. این ویتامین باعث ساخت  کلاژن شده و از پیری پوست جلوگیری می کند. 

7) برای تغذیه بهتر پوست و مو  بیشتر ویتامین روغن ماهی بخورید. مقدار آن  بستگی به توصیه پزشک دارد و یا می توانید از ماسک صورت  استفاده کنید.

8) هر روز سبزیجات مصرف کنید تا غذای شما بهتر هضم شود. هضم بهتر غذا باعث  شفافیت پوست میشود. ویتامین های موجود در سبزیجات برای پوست مفید بوده و  سیاهی دور چشم را کم می کند. 

9)شما میتوانید از شکر بر روی پوستتان استفاده کنید اما خوردن شکر به هر  شکل به شما هیچ کمکی نمیکند.  برای داشتن پوستی سالم تر  عسل را جایگزین  شکر کنید. عسل به طرز شگفت انگیزی برای پوست و معده مفید است.  


  10) همیشه به خاطر داشته باشید که استرس به پوست شما صدمه میزند و این صدمه کاملا واضح و قابل تشخیص است. پس یوگا انجام دهید، نفس عمیق بکشید،  مرطوب کننده  استفاده کنید، موزیک های ملایم گوش کنید، کتاب های خوب بخوانید و  اضطراب را کم کنید.

 



موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت ، 10 نکته برای داشتن پوست سالم ، ،

برچسب‌ها:
[ دو شنبه 17 آبان 1394برچسب:, ] [ 21:7 ] [ مرتضی ]
[ ]

سوالات آزمون استخدامی بانک سپه (17 مرداد 93 )

 

سوالات آزمون استخدامی بانک سپه که در 17 مرداد سال 1393 توسط سازمان سنجش برگزار گردید . این سوالات رو در هیچ سایتی نمی توان پیدا کرد .

قیمت این سوالات تنها 1500 تومان ( صرفا بدلیل اینکه این سوالات پاسخنامه ندارد به قیمت 1500 تومان گذاشته شده است )

این دفترچه شامل سوالات عمومی و تخصصی می باشد

 

بعد از پرداخت انلاین 1500تومان ، به شماره تماس زیر پیام دهید تا لینک دانلود سوالات رو برایتون ارسال کنیم .

شماره تماس : 09388172300

ایمیل تماس :mortaza5902@gmail.com

 

فرم پرداخت آنلاین در بالای منوی آخرین مطالب در سمت چپ وب سایت گذاشته شده است

 

 



موضوعات مرتبط: نمونه سوالات آزمون های استخدامی ، سوالات آزمون بانک سپه (17مرداد93) ، ،

برچسب‌ها:
[ جمعه 15 آبان 1394برچسب:, ] [ 21:27 ] [ مرتضی ]
[ ]

9 خوراکی مهم برای جلوگیری از سرطان

9خوراکی که برای به دور ماندن از سرطان کمک می کند

 

پیشگیری از سرطان

 تغذیه صحیح از جمله بهترین روش ها برای مقابله با تکثیر سلول های سرطانی و همچنین پیشگیری از ابتلا به این بیماری خطرناک است. 
 

 یکی از نکات کلیدی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان های مختلف، تامین نیازهای غذایی سلول هاست تا در وضعیت مطلوب سلامتی بوده و توانایی مقابله با عوامل بیماری زا و آسیب زا را داشته باشند. برای تحقق این مسئله لازم است تا برنامه غذایی متعادلی رعایت گردد که انواع ترکیبات آنتی اکسیدانی و مولکول هایی که تاثیر مثبت بر علیه رادیکال های آزاد دارند در آن گنجانده شود.

گرچه تا به حال هیچ از تحقیقات علمی ثابت نمی کنند که تغذیه می تواند به طور کامل از ابتلا به سرطان پیشگیری کند اما مشخص شده که بعضی خوراکی ها حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و ترکیبات فیتو شیمیایی هستند که نقش محافظ در برابر سلول های بیماری زا دارند.

کلم بروکلی

 


این کلم سبز رنگ که در همه جای دنیا شناخته شده است منبع ترکیباتی به نام سولفورافان و ایزوتیوسیانت است که به توقف تکثیر سلول های سرطانی بدخیم در نخستین مراحل بیماری کمک می کند. بر مبنای تحقیقی که اخیرا انجام شد سولفورافان عملکرد ضد سرطانی دارد که سلول های سرطانی را از بین می برد اما آسیبی به سلول های سالم نمی رساند.

کلم بروکلی می تواند در کاهش علائم سرطان های خون، پروستات، کولون، سینه، کبد، مثانه، استخوان، پانکراس و پوست مؤثر باشد.

گوجه فرنگی


گرچه گوجه فرنگی کاربردهای متعددی در آشپزی دارد اما منبع غنی از لیکوپن محسوب می شود که این ماده به کاهش علائم سرطان های مختلف کمک می کند. مقدار بالای آنتی اکسیدان های آن نیز مانع از عملکرد رادیکال های آزاد می شود که این مولکول ها اگر تجمع پیدا کنند می توانند آسیب های اکسایشی ایجاد کنند. ترکیبات مفید گوجه فرنگی در کاهش خطر سرطان ریه، پروستات و تخمدان مؤثر است.

گردو


محققان دانشگاه تگزاس آمریکا به این نتیجه رسیده اند که مصرف روزانه دو عدد گردو می تواند به طور چشمگیری خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد. مقدار زیاد اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها و فیتوسترول رشد سلول های سرطانی را کند می کند و مانع از پیشرفت سریع بیماری می شود.

چای سبز


ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی چای سبز از آسیب های سلولی محافظت می کند و این نوشیدنی را ماده طبیعی عالی برای مقابله با سرطان های مختلف تبدیل کرده است.

روغن زیتون


روغن زیتون با کیفیت تاثیرات مثبتی دارد که مانع از فعالیت ژن عاملیشرفت تومورهای سرطانی می شود. به علاوه، سرشار از پلی فنول های فعال است که از آسیب های اکسایشی و التهابات پیشگیری می کند.

میوه های قرمز


توت فرنگی، تمشک، زغال اخته و گیلاس جز میوه هایی هستند که سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده که تاثی منفی رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. همچنین مصرف آنها ترکیباتی را به بدن می رساند که مانع از تکثیر سلول های سرطانی می شوند.

سیر


سیر سرشار از ترکیباتی به نام پلی فنول، آسیلین و کورستین است که عملکرد سلول های سرطانی را خنثی کرده و مانع از تکثیر آنها می شود. این ماده غذایی می تواند از بروز بسیاری از سرطان ها پیشگیری کند.

انار


این میوه خوشمزه منبع غنی از آنتی اکسیدان هاست که خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد و پیشرفت سلول های سرطانی را متوقف می کند.

ماهی های دریایی


ماهی تن، آزاد، ساردین و قزل آلا جز ماهی دریایی هستند که مقدار امگا 3 موجود در آنها نه تنها به سلامت سیستم قلبی عروقی کمک می کند بلکه در کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان ها به خصوص سرطان کولون، پروستات و سینه مؤثر است.



موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت ، 9 خوراکی مهم برای جلوگیری از سرطان ، ،

برچسب‌ها:
[ سه شنبه 12 آبان 1394برچسب:, ] [ 20:14 ] [ مرتضی ]
[ ]

تقصیر کیست که دختران ازدواج نمی کنند ( متن طنز )

 
 
 
تقصیر ساعت کاری ام است که صبح خروس خوان می روم و صلاة ظهر می آیم و شانس دیده شدن را از دست می دهم!

تقصیر خواهرم است که از شوهرش طلاق گرفت و باعث شد نظر همه نسبت به ما عوض شود!

تقصیر بابا است که آن قدر پول ندارد که چشم ملت در بیاید!

تقصیر مامان است… مگر نمی گویند مادر را ببین دختر را بگیر؟!

تقصیر پسر عموست که نفهمید عقد دختر عمو و پسرعمو را در آسمان ها بسته اند!

تقصیر استادمان است که جلوی همه به من ابراز علاقه کرد و باعث شد دیگر کسی جرات نکند از من خواستگاری کند!

تقصیر مادر شوهر عمه است، می دانم که بختم را او بسته!

تقصیر پسر همسایه دست راستی است که به خودش اجازه داد از من خواستگاری کند!

تقصیر پسر همسایه دست چپی است که به خودش اجازه نداد از من خواستگاری کند!

تقصیر تلویزیون است که توی همه سریال هایش همه جوان ها ازدواج می کنند و اصلا به مشکلات ما جوان های ازدواج نکرده نمی پردازد!

تقصیر مطبوعات است که توی مطالبشان همه جوان ها از هم طلاق می گیرند و مردم را نسبت به ازدواج بدبین می کنند!

تقصیر دولت است که فکری برای حل بحران ازدواج جوان ها نمی کند!

تقصیر مجلس است که به جای سربازی اجباری، پسرها را مجبور به ازدواج اجباری نمی کند!

تقصیر
عراق است که کلی از پسرهای آماده ازدواج ما را به کشتن داد!

تقصیر انگلیس است، این که اصلا گفتن ندارد. همه می دانند که همیشه و همه جا کار، کار انگلیس است!

تقصیر سازمان ملل است که روی سردرش نوشته شده "بنی آدم اعضای یکدیگرند" اما مشخص نکرده که مثلا من بنی عضو کی هستم؟!

تقصیر کره زمین است که جوری نچرخید که من و نیمه گمشده ام به هم برسیم!

تقصیر قمر است که روز به دنیا آمدن من در عقرب بوده!!!



موضوعات مرتبط: متن طنز ، تقصیر کیست که دختران ازدواج نمی کنند ، ،

برچسب‌ها:
[ جمعه 8 آبان 1394برچسب:, ] [ 21:19 ] [ مرتضی ]
[ ]

بهبود سرما خوردگی در سه سوت

 


 بدن شما به هر دلیلی که تن به ویروس ها و میکروب های سرماخوردگی داده باشد برای بهبودی اوضاع به کمک شما نیاز جدی دارد.

خوردنی ها نقش مهمی در پیشگیری و درمان بیماری ها دارند. سرماخوردگی هم نه تنها از این قاعده مستثنا نیست، بلکه درصد بالایی از روند بهبودی شما از این بیماری به خوردنی ها و نخوردنی ها بر می گردد. برخی از مواد غذایی با تقویت سیستم ایمنی بدن یا کشتن میکروب ها سبب پیشگیری از ابتلا به این بیماری می شوند، اما برخی دیگر دست به دست این بیماری داده و حال خرابتان را وخیم تر می کنند.

 

چی بخوریم؟

 

1- شیر و عسل

عسل بخورید؛ هم سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می کند، هم خاصیت ضدمیکروبی دارد و هم اگر مبتلا شدید، با یک لیوان از این معجون گرم و خوشمزه گلودردتان را تسکین می دهید.

2- ماست

ماست خوردن باعث می شود کمتر بیماری عفونی بگیرید. این خاصیت مواد غذایی پروبیوتیک است. بهتر است ماست را در وعده صبحانه میل کنید. به جای تعجب کردن، امتحان کنید لطفا.

3- قارچ

قارچ هم یکی از آن مواد غذایی است که اصلا به ظاهرش نمی آید این قدر مفید باشد. قارچ تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و می تواند به بدن شما برای مبارزه با سرماخوردگی کمک کند.

4- سوپ مرغ

متاسفانه یا خوشبختانه حق با مادرهایمان است و حال ما با سوپ مرغ خیلی بهتر می شود تا با جوجه و پیتزا. بخار سوپ، راه گرفته بینی محترم را باز می کند و آب سوپ، گلودرد را تسکین می دهد. غیر از اینها مواد غذایی گرم و سبک، حال یک سرماخورده را که بدن درد دارد، بهتر می کند. بهتر است موقع خوردن سوپ، آب نصف یک لیمو ترش را توی سوپتان بچکانید.

5- آب و دیگر مایعات

نباید بگذارید مجرای گلو و بینی خشک بماند. چون در این صورت فضا برای زندگی میکروب ها و ویروس ها مهیا می شود. مصرف مایعات باعث می شود که مخاط بینی خشک نماند. هم چنین اگر تب کرده اید با خوردن مایعات می توانید آب تبخیر شده بدن را جبران کنید. اگر قرار است آبمیوه بخورید، حتما طبیعی باشد.

6- سیر بخورید

سیر یک چیزهایی در خودش دارد، مثل «لیسین» که یک ضدمیکروب قوی است. اگر سرماخورده اید هر سه چهار ساعت یک بار یک حبه سیر بخورید. آن را به چند قسمت خرد کنید و مثل قرص مصرف کنید.

7- تند بخورید

ادویه جات تند در غذا مثل فلفل قرمز یا ریشه خردل باعث باز شدن راه بینی می شود. اگر از آنهایی هستید که با دمنوش ها رابطه خوبی دارند، می توانید نصف قاشق چای خوری پودر گشنیز به علاوه همین مقدار پودر دارچین و یک چهارم قاشق چای خوری پودر زنجبیل را در یک فنجان آب گرم ریخته و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد و بعد نوش جان کنید.

 

چی نخوریم؟

 

1- کافئین دارها

به تان گفتیم که تا جان در بدن دارید مایعات بخورید که هم پیشگیری است و هم درمان، اما حواستان باشد که منظور ما نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه، نوشیدنی های گازدار و... نبود؛ این نوع مایعات را موقتا در این دوره درمانی ترک کنید.

2- قندها

همه ما خوب به خاطر داریم که هر وقت سرما خورده ایم، به ما توصیه کرده اند شیرینی نخوریم. این توصیه خوب و بجایی است. شیرینی ها به خاطر قند و روغنی که دارند بیماری را تشدید می کنند. هم چنین مواد قندی باعث کاهش عملکرد گلبول های سفید می شوند. به همین خاطر بود که توصیه کردیم آبمیوه طبیعی بخورید.

3- سرخ کردنی ها

سرخ کردنی ها به خاطر چربی بالایی که دارند، اثر منفی روی پاسخ بدن به عفونت ها می گذارند. همچنین سرخ کردنی ها گلودرد را تشدید می کنند.

4- گوشت ها

جای گوشت ها را با لوبیا، عدس و پروتئین های گیاهی عوض کنید. گوشت های حیوانی هم به خاطر چربی ای که دارند و هم به این دلیل که بعضا ناقل میکروب هستند، سبب ضعف سیستم دفاعی بدن می شوند.

البته منظور ما کنار گذاشتن کلی گوشت در زندگی روزمره نیست. هدف ما این است که شما در روزهای سرماخوردگی یک دوره درمانی موفق و کوتاه را بگذرانید.



موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت ، بهبود سرماخوردگی در سه سوت ، ،

برچسب‌ها:
[ جمعه 8 آبان 1394برچسب:, ] [ 20:52 ] [ مرتضی ]
[ ]